Selasa, 2 Julai 2013

senyum

okay guys, arini bro jj tertarik hati ngan satu tajuk  iaitu "senyum".. actually senyum ini merupakan satu perkataan yang simple dari dasarnya, tapi pada hakikatnya ia sesuatu yang susah dan sukar untuk dilakukan. bro jj bukannya nak condemned sapa-sapa, kadang-kadang bro jj pun susah nak senyum..
sebenarnya senyum ini banyak kelebihannya contohnya berjaya menaikkan seri muka tanpa menggunakan sebarang produk kecantikan yang berlambak-lambak di pasaran sekarang ini.. tanpa menggunakan modal, dengan hanya senyuman kita boleh mendapatkan wajah yang boleh dikirakan awet muda..huhuhuh..



selain itu, dengan senyuman kita dapat menyenangkan orang disekiling kita. sebagai contoh, apabila kita senyum dengan owang lain, ia akan mebuatkan orang lain tertarik dengan kita untuk bercakap n bertegur sapa dengan kita walaupown diye tidak pernah mengenali diri kita... besar nya kuasa senyuman..hihihih

kan meyerlah senyuman berbanding
dengan kemasaman..hhuhh
pada masa yang sama apabila kita senyum ia akan dapat menonjolkan diri kita dari owang lain.. orang yang senyum ini kan mudah mendapat perhatian orang berbanding owang yang mukanya selalu serius. bukan maksud bro jj serius itu x boleh, tapi cuma kena la pada tempat, cuba bayangkan, kita tengah order makan kat restoran jadi logik ke kalau kita buat muka serius, mungkin waiter 2 pown xkan amik order kita kalu kita wat muka sebegitu..

untuk pengetahuan u allz, otot yang digunakan ketika senyum adalah lebih sedikit digunakan berbanding dari otot yang digunakan ketika masam.. jadi kenapa kita masih prefer untuk memesamkan muka berbanding dari senyum.. bukannya senyum 2 menggunakan duit pown, xperlukan modal yang besar pown, meda paling mudah dan simple and tanpa megambil masa yang lama.hihihih..

untuk yang beragama islam pula, kenapa kita susah nak senyum padahal seyuman itu merupakan sedekah.. kita x perlu nak keluar duit banyak2 tok mendapatkan pahala, cukup dengan senyuman, da dapat pahala senang-senang... kan3..
kan hodoh mukanya,...hahahaah


tapi satu je pesanan bro jj, jangan la kowang berpura2 senyum depan owang.. sebb nanti muka kowang gak yang kelihatan hodoh.. baik kowang senyum dengan penuh keihklasan..hiihihi(mcam ustaz lak bro jj nie)..


last word dari bro jj, klu kita mulakan hari dengan orang-orang yang positive, so, for the rest of the days kita akan jadi orang yang positif..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan